Address Bucharest, Romania | Mobile (0735) 395-395 | Mail office@fitness-concept.ro

Blog

EXPLICATIA TERMENILOR DE SPECIALITATE IN ANTRENAMENT

EXPLICATIA TERMENILOR DE SPECIALITATEEXPLICATIA TERMENILOR DE SPECIALITATE IN ANTRENAMENT

Poate ati auzit de foarte multe ori ca anumite exercitii se fac in anumite moduri cu denumiri care poate nu le-ati inteles. Voi incepe cu anumite denumiri comune si simple pe care le folositi zilnic in antrenament.

Unii stiu ce inseamna, altii nu, asa ca va voi familiariza eu cu acesti termeni in sport:

 

REPETAREA – Inseamna sa executi un exercitiu fara pauza pana la finalitatea dorita;

 

REPETARI  FORTATE – executia unui antrenament cu partener ca atunci cand simti ca nu mai poti sa intervina partenerul la fortarea ultimelor 2 sau 3 repetari pentru a trece un prag de antrenament;

 

SERIE –  este totalul repetarilor adunate intr-o singura executie urmate de o pauza;

 

PAUZA –  este acel timp in care organismul are timp de refacere (intre serii un minut, iar intre aparate 2 min)

 

CONCENTRAREA PE EXERCITIU – este atentia si importanta maxima acordata unui exercitiu fara sa ne distraga orice  alta influenta din exterior;

 

PRIZA DE TIP  “SUPINATIE” – inseamna priza pe o bara de jos in sus adica cu pumnul in sus;

 

PRIZA  DE TIP “PRONATIE” – inseamna priza pe o bara de sus in jos adica cu pumnul in jos;

 

PRIZA  DE TIP “MIXTA” – o mana in pronatie si cealalta in supinatie;

 

Acum sa mai invatam si cele trei tipuri somatice ale unei persoane :

 

1. ECTOMORF

2. MEZOMORF

3. ENDOMORF

 

Sa incepem sa le identificam pe rand, pentru a cunoste ce gen de persoana suntem:

 

1.ECTOMORFUL – este genul care obtine greu masa musculara dar obtine foarte repede definire, vascularizare. Nu se poate ingrasa natural niciodata doar daca forteaza cu proteine amino, etc si atunci foarte greu. Este tipul de persoana longilin cu muschii alungiti si oase subtiri.

 

2.MEZOMORFUL – aici lucrurile stau diferit, fiindca musculatura nu intampina probleme de dezvoltare, prin urmare creste usor masa musculara, se poate ingrasa si slabi foarte usor.  Ca structura  este o persoana robusta cu talie mica si umeri lati deci cu un spate lat.

 

3.ENDOMORF – este persoana care dezvolta usor masa musculara, este predispusa la ingrasare si scapa greu de tesutul adipos. Are o particularitate interesanta si aceea ca rezista la eforturi foarte mari el avand oasele si incheieturile groase.

 

Acum nu va ramane decat sa incercati sa va identificati carei baze somatice apartineti.

0 Comments