Address Bucharest, Romania | Mobile (0735) 395-395 | Mail office@fitness-concept.ro

Blog

PREA MULT SAU PREA PUTINCANTITATEA DE EFORT

– PREA MULT SAU PREA PUTIN EFORT –  NU ESTE EFICIENT. CUM SA FAC? –

 

Cred ca multi dintre voi se intreaba daca au facut suficient sau prea putin efort. Aici incerc sa va ajut cu unele informatii care cred ca va vor fi de folos.

Sa zicem ca nu cunoasteti prea bine fitnessul sau bodybuildingul. Antrenamentul vostru trebuie facut gradat si bine grupat. Chiar daca aveti senzatia ca nu ati lucrat cateodata dar volumul de antrenament a fost mare, atunci va inselati, deci sunteti deja antrenat suficient. Iar daca  faceti doua, trei aparate si credeti ca sunt suficiente si ca trebuie sa va opriti, va inselati din nou.

Organismul intra in stare de efort in 15 minute de la inceperea lui si se mentine obosind progresiv pana la 90 minute.

ATENTIE, efortul trebuie sa nu fie facut la maxim niciodata, gradul de solicitare fiind undeva intre 60-80% din puterea voastra maxima. Cum va dai seama in ce parametri va aflati? Cand cineva va intreaba ceva in timpul efortului trebuie sa fiti capabil sa-i raspundeti fara sa va dati “duhul “acolo, altfel faceti deja la maxim , dar nici efort prea mic gen 40-50% nu este recomandat, clar ca atunci puteti raspunde la un chestionar nu doar la o intrebare.

Cateodata daca faceti brusc prea mult va ia ameteala, puteti avea caderi de calciu sau glicemia va scade brusc de aceea trebuie facut totul gradual. Antrenamentul fara un grad de oboseala este clar ca nu are nici-o eficienta. Intotdeauna se simte gradat cum obosesti dar dupa 2-3 saptamani deja veti vedea imbunatatiri vizibile. Acum totul mai depinde si de scop si mai ales de dorinta voastra. La inceput este bine sa va orientati si dupa puls, de obicei cand intrati pentru prima oara in sala va orienteaza antrenorul de sala apoi va faceti singur(a) “temele” asta daca nu apelati la un antrenor personal.

0 Comments