Address Bucharest, Romania | Mobile (0735) 395-395 | Mail office@fitness-concept.ro

Blog

SOMNUL SI INSOMNIILE

STRESSOMNUL SI INSOMNIILE

SOMNUL  –  SPORTUL  –  INSOMNIILE

 

Aici am sa vorbesc foarte putin pentru ca toata lumea stie ca lipsa somnului este egala cu o gramada de probleme atat psihice cat si fizice.

Un mic sfat in aceasta privinta este acela de a avea un control cat de cat a timpului si a activitatilor dumneavoastra. Important este sa nu depasiti anumite ore ale noptii pentru a nu va reprograma corpul la cat sa adoarma.

Atunci cand se lasa intunericul in organism se secreta MELATONINA care este un hormon al somnului; acesta te face sa-ti fie somn cu cat intri mai mult in noapte marindu-si concentratia. Cand intarzii stand la televizor, inveti etc atunci incepi sa controlezi acest hormon prin atentia care o ai asupra activitatii efectuate astfel dandu-ti somnul “peste cap”. In primele ore ale somnului organismul primeste hormonul de crestere care este esential organismului pentru refacere.

Daca nu dormiti  o sa acumulati “datorii” la somn si organismul nu va iarta niciodata de aceste “datorii” si le manifesta ba prin somnolenta acuta sau mai grav prin afectiuni psihice si fizice.

In caz ca doriti sa dormiti dar nu puteti, va recomand putina activitate fizica (inot,fitness etc) sau pastile cu melatonina. Mai puteti sa linistiti corpul cu 1 cana cu lapte indulcit cu miere dar trebuie ca laptele sa fie cald.

Daca faceti sport o sa remarcati ca veti dormi mult mai bine iar dimineata o sa va simtiti mult mai tonici.

 

Sportul va ajuta sa eliminati toxinele care va impiedica organismul sa functioneze normal; va deblocheaza centrii nervosi favorizand imbunatatiri la nivelul sistemului nervos central inclusiv prin reglarea somnului de noapte care ajuta la pastrarea si refacerea corpului si a celulelor nervoase.

Asadar apucati-va de FITNESS fiindca este un sport usor de controlat atat ca mod de executie cat si ca timp si intensitate.

0 Comments